למדריכי המועדון הבוגרים
שלום רב,

מצאתי לנכון לכתוב לכם מספר מילים שיצאו מהלב.

העולם עובר כעת תקופה שמעולם לא הייתה, נגיף הקורונה, עצר את העולם, הכניס את כולם לבתים ולתא המשפחתי
ונתן לכולנו זמן יקר לחשיבה ואולי ל"שינוי מסלול מחדש".

אני מרכז את קלוב התעופה בחדרה משנת 1985 (35 שנים), המועדון נמצא כבר מספר שנים במקום השני בארץ בשקלול הניקוד הסניפי בכלל התחרויות והמחלקות, מידי שנה נכנסים חברי הסניף כחברי נבחרות ישראל לייצג אותנו בעולם ואף חוזרים אלופים עם מדליות. מבנה המועדון מותאם לשנות ה-2000 ועומד בכל הסטנדרטים.
גם בבירוקרטיה אנו עומדים: עמותה רשומה כדין, אישור ניהול תקין, אישור ניהול ספרים, מאזן כספים מאוזן, ביטוחים ועוד.
מתמודדים עם עירייה לא פשוטה שאף הוציאה לנו "צו סגירה" והתמודדנו בהצלחה גם עם זה.

הילדים והנוער עוברים שינויים גדולים מאוד, זה לא הילדים שאנחנו היינו.
בתקופה זו של חיי, אני מעמיק ידע, מחקר והתעניינות בעולמם המרתק של הנוער של היום (נושא להרצאה בנפרד),
ועושה זאת בעיקר ע"מ לראות כיצד קלוב התעופה משתלב בעולם התוכן של הילדים.
לפיכך אנו לא מפסיקים להמציא את עצמנו לפעול במישורים שונים ובפלטפורמות מותאמות לנוער של היום, למרות שחוקי ניוטון לא השתנו מאז תחילת המאה ה-17, והרצון שלנו עם הטיסנים לגבור על חוקים אלו ממשיכים כבר עשרות שנים.
היום אי אפשר להגיד לילד בכיתה ד' לשבת ולבנות טיסן ד1 במשך חצי שנה…….

 

הילדים של היום פחות מעמיקים, יותר קופצניים ומהירים ולצערי רבים מהם על רצף כלשהו. כפועל יוצא לכך גם המדריכים הם הילדים האלה שגדלו מעט והפכו למדריכים, אך אינם יכולים להתמודד עם החניכים של היום. (חשבו על זה).
לאור האמור לעיל, איננו יכולים להוריד את גיל הכניסה למועדון ואנו מתחילים מכיתות ד' ומעלה.
ואך מתבקש שנוריד את גיל הכניסה ונתאים עצמנו לתקופה, אך שוב, המדריכים אינם יכולים להדריך כיתות א'-ג'.

קצת על כמויות ומספרים: בשנת 1973 השתתפו בקורס הארצי למדריכי טיסנאות של קלוב התעופה לישראל כ- 90 חניכים שנבחרו מתוך כ-120 מועמדים.  בשנת 2019 השתתפו בקורס הארצי להכשרת מדריכים כ- 15 חניכים שנבחרו מתוך 15 חניכים……
בשנת 1973 פעלו בארץ כ- 41 סניפים, כיום יש כ- 12 סניפים (כאשר צריך לוודא היום, מה ההגדרה בכלל לסניף?), הואיל ויש מספר מתחרים כדוגמה מנהריה (אברהם ברוך וטוביה פייביש וכ'ו) שמתחרים ע"ש נהריה, אך אין כבר סניף נהריה כהגדרתו.
בשנות ה-70  היו באליפות ישראל כ- 37 מרכזי ד2 על קו המרכזים. באליפות ישראל 2019 כ-12 מרכזים.
זיקני המועדון זוכרים וודאי את הטור הארוך של חניכים בכניסה לצריף, לאחר יום גיוס חניכים, אשר מבקשים להירשם למועדון… עשרות רבות של חניכים. בשנים האחרונות פועלים במועדון כ- 30-40 חניכים (לא כולל תקופת הקורונה ולאחריה…)
כולנו גם זוכרים ש"חדר המדריכים" בצריף היה צר מלהכיל את כמות המדריכים בישיבות המדריכים, וגם בתקופה שהמועדון היה במקלט הציבורי ואף במשכנו היום, סגל המדריכים מנה בין 10-20 מדריכים פעילים שכיסו כל יום פעילות בשבוע.
כיום אנו מפעילים את המועדון 7 ימים בשבוע, עם 3 מדריכים ושני עוזרי מדריך, ומועמד אחד לקורס המדריכים הארצי 🙁

האם תם עידן הטיסנאות ?
אני חושב שממש לא ! 
כאשר אני רואה אתכם הבוגרים, ובסטטיסטיקה יבשה, כמה טייסים ומטיסים יצאו מהמועדון, כמה מהנדסי אווירונאוטיקה, מהנדסי מכונות, חשמל, חומרים, ומינהל עסקים. אדריכלים, מעצבים, הנדסאים, קצינים בכירים ועובדי תעשיות ביטחוניות והי-טק, ברור לכולנו שאת השורשים לכך קיבלנו כולנו בקלוב התעופה. זאת האמונה בדרכי.
הישגי המועדון לאורך השנים, מיקומנו בראש טבלת הדירוג הארצי והעולמי, רק מחזקים אותנו בדרכנו.

אם כך מה הבעיה ?
אני רוצה להמשיך את השרשרת, המורשת וייצור דור המשך של אנשים איכותיים.
אני מתמודד מול העירייה על זרועותיה הרבים, מול השכנים בבניין והלכלוך מסביב, עם הבירוקרטיה של השלטונות (רשם העמותות, מס הכנסה, המועצה להסדר ההימורים בספורט ועוד), ביטוח הספורטאים והמועדון, גיוס החניכים וכניסה לבתי הספר, עם החניכים לרבות הבעיתיים, עם ההורים שלהם (שלא נדע), עם תקציב מאוזן, ועם פעילות יומיומית, מלאי ,רכש ומכירות, סידור עבודה, ישיבות מדריכים וארגון תחרויות, ופעילות תחת קורונה.
מי שממלא לי את המצברים ומהווה עבורי את המצפן שאני בכיוון הנכון, זה אתם הבוגרים.
חסרים לנו היום באופן משווע – בוגרים. לכל עזרה, אפילו הקטנה ביותר. לפעמים מילה מספיקה.

 

לאור האמור לעיל, יש ביקוש לפעילויות טיסנים שאין ביכולתי להרים עם מצבת המדריכים היום.
פעילויות שיש חשיבות רבה שנבצעם, שאם לא, ייכנסו לנו מתחרים לטריטוריה שלנו. ומהרבה סיבות זה יפגע בנו.

רק לדוגמה:
ביום שבת 18.7.20 תתקיים אליפות ישראל בטיסנים חופשיים. כל המדריכים והחניכים הרלוונטים משתתפים באליפות.
במקביל, מבקשים מאיתנו להפעיל פעילות בנייה והטסת טיסנים באירוע "משט הבנים" לזכרו של רס"ל ניר קריצ'מן ז"ל
במועדון הימי בחדרה, שנה שנייה ברציפות. פעילות שחושפת אותנו לקהל רב שאיננו מגיעים אליו באופן טבעי וכן יש הכנסה למועדון עבור הפעילות. אין לנו כח אדם עבור שני האירועים הנ"ל – חייבים את עזרתכם, ואתם בהחלט יכולים לעזור !!!

דוגמה נוספת היא , "יום תעופה" בקייטנות בחדרה, דבר שאנו עושים בשגרת הקיץ. נדרשים מדריכים בגירים בלבד ל-6 קבוצות ילדים בקביל. אין לנו מספיק כח אדם. גם כאן אתם בהחלט יכולים לעזור, גם אם אתם חושבים שלא. אתם יכולים להדריך בצמוד למדריך צעיר במועדון. כאשר אנו מבצעים את הפעילות, אנו גם משווקים את קלוב התעופה ומשאירים פלייר מידע, ומזמינים לחוג ניסיון חינם.  אי אפשר לפספס הצעות כנ"ל.

האסיפה הכללית השנתית של קלוב התעופה חדרה תתקיים השנה בתאריך 23.7.20 בשעה 19:30 במועדון ברח' רוטשילד 35.

אני קורא לכל אחד מכם, בוגרי המועדון הצעירים וה"קשישים" בבקשה לחזור אלינו ולהיות חלק מקלוב התעופה, שריינו ביומנכם את מועד האסיפה, כל עזרה תתקבל בברכה, עבורכם זו משימה קלה ועבורנו זו עזרה גדולה.
זכרו שאתם הבוגרים גידלתם את הדורות הבאים, יש לכם חלק בזה. אודה לכם על אישור הגעתכם. הזדמנות לפגוש חברים.

 

לשירותכם בכל עת:

נדב ליפשין  050-2121217,
nadyclub21@gmail.com