מה ניתן לומר על הטסת הפלפר עד כה?
רווח הגובה בזריקה מרשים ביותר, ניתן להגיע לגבהים של כ- 90 מטרים. עד כה ביצעתי כ- 60 טיסות והכל נראה בסדר. משקל הכנף החדשה, 204 גרם, הינו הישג טוב לדעתי, הכנף הישנה שקלה 240 גרם ומשקל הטיסן הכולל ירד מ- 456 גרם ל- 418 גרם. אפשר לומר שזריקות לא מושלמות יוצאות ממש רע, בגלל המהירות הגבוהה, אם משהו משתבש, הטיסן נופל מהר מאד. מרווחי הביטחון קטנים מאד בסוג כזה של טיסן, והדבר דורש עוד ניסוי ותהייה רבים באיזון הטיסן.
צורת האיזון לטיסה
הדרך בה אני מאזן את הטיסן כעת: הכנף שטוחה בזמן סיבוב על החוט ומיד בסיום הבנט הכנף עוברת למצב גלישה קמור. הדרך המועדפת תהיה כנף קמורה גם בזמן סיבוב על החוט (איור 4) ולשטח אותה רק בהאצה לזריקה והבנט. אולם הדבר נראה מסובך לביצוע, קיים קושי בהשטחה של הכנף בצורה מדויקת בזמן ההאצה בגלל המהירות והעומסים הגבוהים. לכן, נראה כי הדבר הנכון לעשות הוא לשטח את הכנף במצב עלייה ישרה ולקמר אותה בזמן הסיבוב על החוט. הטיסן נע מהר יותר על החוט כאשר הכנף שטוחה וגם קשה יותר לשליטה. נראה כאילו הגה הכוון לא עובד טוב במהירויות ובזויות מסוימות, אולי יש צורך בשינוי הגה הכוון עמ”B לקבל טיסן המגיב בצורה טובה יותר.